Alla inlägg den 25 september 2013

Av Linda-Marie - 25 september 2013 20:57

Oj, redan onsdag. Jag hinner inte riktig med, tiden går lite för fort ju nu.

Jag börjar med att skriva om söndagen, Alvas dop dag. En perfekt dag. Jag och Staffan hade valt ha dopet på Öland i Räpplinge kyrka, och kaffe bjudningen hemma hos Staffans föräldra. Blev lyckat. Alva skötte sig så bra i kyrkan hela tiden, lungn och fin. Sov mest hela tiden gjorde hon. Vi valde att ha Staffans syster Helena och två av min systra Jenny och Johanna till faddra. Emma, Helenas dotter fick vara med framme och hjälpa till med att hela upp vattnet i dopfunt.

Denna söndag blev det fullsatt i kyrkan, nåt som inte verka vara så vanligt i Räpplinge kyrka. Det vara både vi med dop och konfirmander med sina föräldra i krkan. En mysig liten kyrka.

Efter dopet i kyrkan, bjöd vi på smörgåstårta och gräddtårta till kaffet hemma hos Staffans föräldra som bor precis intill kyrkan, passade perfekt. Blev som sagt en lyckad dag, och vi är mycket nöjda med dagen.

Väl hemma sen på söndagskvällen , blev det tidigt i sängen både för mej och Alva. Det tar på krafterna att ha kalas.


Måndagen kom och även ett nytt mag anfall med mina gallsten. Aj! Det gör så ont när jag får dessa anfall, så denna gången blev det ett besök till akuten för att få hjälp med smärtan. Jag hoppas att jag snart kan få en tid för att ta bort gallan, det tar på krafterna att ha dessa anfall, är helt slut och öm flera dagar efteråt.


Sen kom tisdag, en sova dag. Tur att Alva tyckte att det åxå skulle vara det. Och ett besök till tandläkaren hann vi åxå med. Första besöket efter graviditet med Alva, trodde att mina tänder skulle vara i sämre skick en vad dom var, på tanken att jag stortsätt levde på frukt och jucie. Men det var ingen fel på dom:)


Idag onsdag har vi haft besök av min vän Madde och hennes bebis Aimee som är två veckor yngre en Alva. Det var ett tag sen vi såg, så det fanns mycket att prata om. Och Alva och Aimee fick bekanta sig på filten med varandra.




               



              


     

              



              

                                                           " Alva med några av sina kusiner"


              

                                                               "Bada är nåt Alva tycker om"


           

             




            

                                                           "Alva med kompisen Aimee"

 

 


Puss och kram vi syns på stan  

Presentation


Tankar om livet här och nu...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Mitt liv

   

 

     


  

 


Ovido - Quiz & Flashcards