Alla inlägg under september 2012

Av Linda-Marie - 27 september 2012 21:55

Torsdag idag! denna lediga vecka börjar lida mot sitt slut, helgen kvar bara, sen åter jobb igen. Skulle kunna vara ledig i en vecka till minst.
Början av vecka, måndag till tisdag var vi på mini semester på kryssning till Polen. Mycket trevligt och skönt att komma hemifrån lite. Ätit gott, varit på spa. Mått riktigt bra ihop:)
Igår var Staffans pappa här och hjälpte oss med det sissta med lägenheten. Lister i hallen å köket, fått upp hatthyllan och hyllor:) super fint. Är så nöjd med att vi har gjort med denna lägenhet, sen vi flyttade hit för ett år sen.

Och idag blev det första sovmorgon på semester veckan. Och så är det Staffans födelsedag! 35år fyller mitt hjärta idag.
Skulle baka tårta till han, men efter två timmars bakning kvar jag upp, blev helt misslyckad. Man ska nog inte ge sig på dom svåraste tårtorna man kan baka en, öva mer först!
Blev den köpe tårta, blev en tårta iallafall.

Var en sväng till Ikea idag och köpte en ny kökslampa!

Av Linda-Marie - 23 september 2012 21:01

Hösten är här nu för att stanna, efter denna helgens regn och rusk.

Men jag kan bara se många fördelar med detta väder.. Massor av tid i köket och baka, och få ligga i soffan och kolla på film, utan att känna skuldkänslor av att varit inne hela dagen :)

 

Igår var första dagen på min och Staffans mini semster, regnade hela dagen så blev en sväng till stan och fixa lite små saker, sen en massa bakninf för min det. Ett gäng muffins och choklad kakor. Film på kväll, tittade på den nya Johan Falk filmen.. Var helt okej!

 

Även idag har det varit ruskigt höstväder. Idag har det blivit en säng till Blomstermåla och hälsa på lite. Sen hem och bara lite till idag blev det två recept av Leilas baka recept. Först Rocky Road godis, super enkelt och gott.. Och Choklad- och kokosrutor..

Och ny har vi precis titta på reprisen att hela Sveriger bakar, fått lite tips och ideer på vad jag ska baka till Staffans födelsdag:)

 

Imån åker vi på en lite mini semster 24H kryssning till Polen :)

 

Hoppas man får några fina varma höst dagar nu när man är ledig:)

 

Puss och kram syns på stan  

 

 

 

Av Linda-Marie - 10 september 2012 13:33

Så var det måndag igen och jobbdag. Men det är segt idag, speciellt idag på morgonen när klockan ringde ZzzZZzz. Hadr gärna bara vänt mej om och somnat om, hade varit riktigt skönt.
Gått upp tidigt hela helgen, ingen sovmorgon här inte, trotts ledig helg.
I lördags var vi väg och på kalas i Avesta och firade lilla Emma som snart fyller 3 år.
Jag fick äran att baka tårtan, nåt jag tyckte blev en rolig uppgift. Blev en Hello Kitty tårta som blev väldig lyckad för att vara första gången, aldrig gjort en sånt innan.

Söndags " igår" var i Mönsterås på dop, lilla Juni skulle döpas. Blev en heldag av trevligheter. Väl hem sen, var både jag och Staffan trötta så det blev tidigt i säng.

Men imån är jag ju ledig, så då blir det en vilodag för mej!

Av Linda-Marie - 6 september 2012 17:47

Idag kom det ett roligt paket på posten, nya tårtböcker. Här ska det bakas å testa nya tårtor :)

Presentation


Tankar om livet här och nu...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Mitt liv

   

 

     


  

 


Ovido - Quiz & Flashcards