Alla inlägg under september 2011

Av Linda-Marie - 30 september 2011 14:34



              



Idag kommer Staffans familj hit hem till oss och ska fira Staffan att han har fyllt år.

Så har precis bakat klart tårtan, det var ett hårt arbete idag. Fick vispa grädden för hand, eftersom våran elvisp har gått sönder. Tog mej hela 35min att vispa all grädde till den tjockleken jag vill ha.. Så denna tårta är bakad med mycket kärlek 



Puss och kram vi syns på stan   




Av Linda-Marie - 29 september 2011 13:16

Här kommer lite bilder på vårat nya hem, men finns ju mycket som ska pyttas till innan  jag är helt nöjd:)


   

Köket! Vi har inget gjort här, här har vi valt att behålla det som det var när vi köpte lägenheten.



Tapet på lite närmare håll. Lite svårt att se hur det ser ut på bilden. Mycket fin i verkligenheten:)


   


Sovrummet!


 


Datarummet/Gästrum. Ska det bli....


     

Vardagsrummet! Jag måste säga att jag nog är mest nöjd med detta rummet.

Blev så bra med dom olika bruna nyanserna och lite lila till.

Rummet kallas även "Fyra nyanser av brunt" ;)



Puss och kram vi syns på stan  

Av Linda-Marie - 27 september 2011 10:36

  I dag fyller världens bästa Staffan år.

  Grattis älskling på din dag  

Av Linda-Marie - 26 september 2011 21:15

Livet på Norrildsvägen rulla vidare.

Idag har jag packat upp dom sissta kartongerna och fårr ordning på hyllan, vitrinskåpet i vardagsrummet.

Skönt! färdigt.... Nu är det bara att luta sig tillbaka och njuta av allt också.


Idag har Linda varit duktig och dammat av tränings skorna och tagit ett pass på Friskis och Svettis, är stolt faktis. Nu jäkla gäller detatt hålla i detta och komma igång på riktig. Nu eller aldrig som man brukar säga...


Puss och Kram vi syns på stan  

Av Linda-Marie - 25 september 2011 15:55

Äntligen börjar allt här hemma likna ett hem. Flytten har gott bra och renoveringen av den nya med. 

Super nöjd med allt. Blir så himla fint här hemma. Skönt att fått större yter att vara på.

Tre veckor har vi nu hunnit att bo här och man börja sakta men säkert vänja sig vi att detta är ens hem nu mera. Inget jag klaga över.

Vi har målat om i ena sovrummet som ska bli datarum/gästrum, från grönt till blått, lagt nytt golv och lister. Sovrummet har vi taperstera om, och lagt nytt golv och nya lister, satt in nya garderober.

Vardagsrummet det sissta rummet att göra om har vi måla väggarna och satt nya lister. Vi har köpt nya möbler till rummen. Att flytta från en etta till en trea, har man inte med sig så mycket i flyttlasset.


Varit utan internet och tv i dessa veckor, men idag börjar allt bli som vanligt igen. Fast det faktis varit skönt att inte haft det heller, man har ju faktis varit i fullsysselsättning hela dagar och kvällar ändå. Men ikväll när tven kommer upp på väggen, ska jag koka mej en kopp te och krypa upp i soffan och kolla på en massa menningslösa program.


Finns så mycket man skulle kunna skriva och berätta... Men jag orkar inte.







Puss och kram vi syns på stan  

Av Linda-Marie - 3 september 2011 19:01

Så skönt, idag har vi blivit av med allt vi inte ska vara. Varit och slängt en massa på återvinningen. Soffan har åxå åkt idag och hittat ett nytt hem.

Så nu har vi endast kvar det som ska flytta bort till lägenheten på måndag.


Ikväll bli det lungt och bara samla alla krafter man har tills måndag och tisdag.

Och försöka surfa och kolla på tv så mycket det går.....

Kommer att vara utan internet och tv sen några veckor, innan det kommer igång där bort, fast då blir det ju mera tid till annat. Och det lär ju behövas!


Nähä nu blir det att poppa en skål popcoreoch bara softa resten av kvällen...


Puss och kram vi syns på stan  

Av Linda-Marie - 2 september 2011 10:16

  Kollade på denna filmen igår, och måste säga att jag tycker att den var super bra... SE DEN!

Av Linda-Marie - 1 september 2011 16:41


I en enda rör bor vi i just nu.... ingen ordning alls, längtar tills måndag när jag hoppas man kan få lite bätte ordning på sakerna igen.


Var in i stan idag, fyndande två fina kudda från Indiska och lyktor.



Ska ha lila och brunt i vardags rummet i den nya lägenheten har jag tänkt.


Puss och kram vi syns på stan    

Presentation


Tankar om livet här och nu...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Mitt liv

   

 

     


  

 


Ovido - Quiz & Flashcards