Alla inlägg under juni 2009

Av Linda-Marie - 28 juni 2009 14:28

läsa siffran för min blogga har ökat, hmm trodde inte va fanns så många som vill läsa ens blogga.

Igentligen vad är det i min blogg som gör att folk läser den, skriver igenligen inget speciallt.



Jajaja... ja vad har hänt sen sisst jag skrev, nja inte så mkt.. lr det händer ju saker hela tiden, men vissa saker vill man inte skriva eller prata om här precis.

Trött så i helvete, hmm.. En röd stuga, mitt ute i skogen.. Där ingen kan nå mej skulle vara bra nu.. så jag kan få ladda min batteriera.. BEHÖVS!

Man ska räcka till så många just nu, vara här å där på sammatid. Tiden räcker inte till alla gången, men känns som vissa tror de.

Sluta ta för givet att jag alltid finns till hands, jag har åxå ett liv att sköta å planera efter min intressen. Jag kan inte allt.


sommaren har äntligen börjat:)

jobbar jobbar å en massa roligt åxå förstårs.

Firade midsommarhelgen uppe i sörmland, för er som missat de.

Hade super trevligt med släkten.

Men synd att vädret va så dåligt hela helgen, kallt som fan va de.. kändes ju inte direkt som de va midsommar..

Men i kylan tog jag endå mitt första dop för året:) brrrrr va ju ingen värme kan jag infomera om.... hihi...


Ikväll ska jag ta en lång promenad å ha egen tid. sortera bland alla tnakar å känslor. BEHÖVE!



nähä nu ska jag krypa in i min lilla röda stuga, å ladda batterierna innan någon kommer å stör...


puss å kram

???

Av Linda-Marie - 17 juni 2009 22:32


Finner inga ord!


Många tankar till dej..... Stor Kram

Av Linda-Marie - 14 juni 2009 23:59


Kan inte sova, fast jag skulle behöva några timmar sömn.

För många tankar om saker å ting.

Skulle vilja ha en trygg famn här oss mej nu som fick mej att sluta tänka så mycket.

Få man drömma om känns de som.

Konstigt saker å ting kan bli, det blir verkligen inte som man vill alla gånger.

Jag känner att jag vill ha mer av denna kakan, till en anna nivå nu.

Känner att mitt intresse för detta förfaller snart.

Man måste vårda det man ha för kunna behålla de.

Jag bodde inte känna såna här tvekan över detta, men saken gör mej så osäker på vad jag har å inte har.

Vinna eller försvinna.

Ibland känns det som jag noja mej för mycket om detta.

  

Saknar dej!

Av Linda-Marie - 14 juni 2009 21:53

trött som ett jäkla ass, nja kanske inte rikigt.. Men känner att kroppen skulle behöva semster från allt bara få vila upp sig, varit mkt den sissta tiden. Någon tid att passa på hela tiden, hit å dit.

ska bli så skönt att åka upp till sörmland till helgen å bara få vara, ta dagen som den kommer å fira midsommar med familjen:)


Denna veckan har varit många saker jag har stört mej på å blivit lite små arg på, Pappa tyckte jag skulle samla ihop allt jag har blivit missnöjd med denna veckan, förtags falska reklam å låta "PLUS" ta hand om fallen, nja vet inte så hårt behöver man kanske inte gå, men stackarna som satt i kundtjänsten fick ju ta några hårda ord från en besviken linda:(


Jag har tänkte på ju.

Ju äldre jag bli mer humör får jag, bli små sur å arg på minsta lilla ibland.

Undra hur det kommer sig.

Nja kanske vet man sina gränser bättre idag vad man tillåter å inte, man har lättar att säga ifrån när man vet, bli lättare.. "fast gubben i huvudet på säger till mej så fort jag känner att nerverna sätter sig utan för kroppen, linda andas andas...."

Svårt att låta bli att inte låta dom fula groderna hoppa ut ibland...

nja slut prata om de..


Ta hand om varandra, värd sätt varje minut.

Man vet aldrig när sissta minuten kommer.

Älskar de du har å jagar inte de du inte kan få.


Älskar mina vänner å familj, tack för att ni finns!


puss å kramar


Av Linda-Marie - 10 juni 2009 15:38

Fick nyss ett samtal som jag har väntat på:) Från högalid folkhögskola.

Hmm jag ska börjar plugga till hösten igen nåt jag verkligen ser fram imot.

Att få komma vidare å kunna läsa upp så jag kan läsa på högskolan sen, är dröm många kanske ta som en självklar sak.. Men för mej är det ett stort steg:)


Jag har kommit så mycket längre i livet en vad jag själv å många andra trodde för några år sen.

Detta är ett stort steg för mej, jag tror inte verken du eller någon annan förstår hur stor denna chansen är för mej:)

Jag ska bevisa dom jävlan att jag är så mkt bättre å kan så mycket mer, en vad ni har försökt säga att jag kan å kommer att klara av här i livet...

Nu är de jag som tittar ner på er å inte ni på mej. Loser!



puss å kram vi syns på stan!

Av Linda-Marie - 8 juni 2009 22:04

Vaknar jag upp med en negativ känsla på morgon brukar de ge sig med dagen.

Men idag sitter denna känsla negativa känslan hårt fast i mej.

Skulle ha legat kvar i sängen idag känner jag, inte gjort ett piss förutom suttit framför dator å tänkte en massa.

Känner inget lust med något lr någon just nu.

Just nu skulle de ha varit skönt att haft en stuga mitt ute i skogen, där ingen kan nå en. Där endast jag å mitt indre få plats.

Tankar å känslor.


Jag har haft ovanligt många deppiga dagar den sissta tiden, det gör mej rädd att kanske är dags för ett bakslag av allt gamla.. NEJ!! vill inte..

Måste hända nåt roligt snart, lite förändringar...

Skulle inte vara fel känner jag just nu...


Kampen tar aldrig slut, bara att inse de.

Jag är trött inombords att kämpa å känna efter vad som är rätt å fel.

Ibland känner jag bara för att släppa å gör det som känns bra förstunden, fast det går inte man ska ju vara vuxen nu å bete sig därefter.

Se konsekvenserna av sin val, men ibland känner jag inte för de..

Tycker det har varit lite för mycket sånt i livet...


Ibland brukar jag drömmar, att det gick att spola tillbaka tiden.

Å den tiden fick jag uppleva en sån där tid alla kalla barndom, sånt man kan berätta vidare för andra.

Barndom där man få leka som ett barn.

En barndom där jag få skratta å vara lycklig, Där bara tiden jag just nu lever betyder nåt.

Där konsekvenser av sina val inte är så stora.

En barndom där man igentligen inte behöver ta ansvar som en vuxen.

Men det blev inte så..

Det blev nåt helt annat, men ingen dröm.


Poff!!!!! där försvann drömmen av verkligheten...


Älskar mina vänner å min familj tack för att ni finns!


När så sova nu så denna dagen ta slut. puss å kram på er!

Av Linda-Marie - 8 juni 2009 13:31

Bakat kärleksmums idag... mums!!!!

En vanlig lungn måndag idag å ser ut som resten av veckan åxå blir lungn, fast det kan ju ändrast snabbt..


jag känner......

Konsten att hålla sina känslor inom ramarna, å inte låta dom rusa iväg.

Är svårt..

I dag är denna dagen en sån jag bara skulle vilja ligga kvar i sängen under täcket, å låta bli att känna å tänka så mkt..

Svårt att låta bli.

Jag känner....





Av Linda-Marie - 4 juni 2009 21:11

Skum vecka, lr nja inte allt.. Bara en del av den.

Början av veckan drömde jag en så "verklig" dröm, en sån där dröm när man vaknar upp så tror man att de har hänt, men de har de ju inte  när man väl har vaknat till lite..

Man säger ju att man drömmer om saker som finns i det undermedvetna, hmm då kommer min fråga till mej själv.. Hur faan!! kan denna person å såna här drömma skapas i mitt under medvetna, när denna person inte betyder nåt för me utan kan vara vem som helst för mej, verken hatar lr älskar han.


Men det de skum, hela veckan har små saker å ting dykt upp i min närvaro som påminner mej om han.. hmm mindre trevligt.


Rätt många gånger när jag drömmer konstiga saker vill jag verkligen veta vad det igentligen betyder mina drömma med mitt liv?! tåls att tänka på..


denna veckan har gått snart, jobbat så sätt hela veckan, å det känns nu i kroppen.. bara imån kväll me sen är vi lediga helgen:)

läääääääääääääängtar till helgen å till dej;)


På tanken på jobbet förresten, hmm det är skumt de där med döden igentligen, nä gamla människor dör . som dom gör på ens jobb, å de lixom inte känns mer en " vad skönt för henne/han, att de nu är över" sen rulla livet på runt om kring utanför, som inget har hänt.. från ena minuten till den andra rullar de på mellan livet å döden.. Jag är inte rädd för döden, va nog lite de innan jag börjad jobba med de jag gör.. men när man ser å är med kring de, så ser man hur fint igenligen kan vara när en äldre människa som har levt ett fint långt liv, bara somna in..Inser man att de är den vägen vi alla ska vandra å det inte är så farligt.....


vi kan sammafatta denna veckan med att linda har mkt tankar å funderingar om allt möjlig viktigt till mindre menningslösa saker.. ja så kan de vara!


nähä ska jag nog gå pilla med annat å sen gå lägga mej på kudden för att orka me morgon dagen.. nattie natt me er;) puss å kram

Presentation


Tankar om livet här och nu...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Mitt liv

   

 

     


  

 


Ovido - Quiz & Flashcards