Direktlänk till inlägg 13 april 2014

Min nya bil och grillpremiär!

Av Linda-Marie - 13 april 2014 21:08

I onsdags så var det exakt fem år sen jag träffade Staffan, denna underbara människan som jag har får del mitt liv med. Tänk! Allt vi har hunnit med under dessa fem år, men det bästa vi har gjort. Är att vi fick lilla Alva, detta underbara lilla flickebarn. Som har förgyllt vårat liv och våra dagar sen hon kom.   

 

                                

 

 

En helg går så fort. Men vilken underbart trevlig helg vi har haft. Vi började lördagen med att ha lite sovmorgon för hela familjen och go frukost. För sen gör oss redo för dagen. Dagen började med att åka hämta hem min nya lilla pärla till bil. Och vad nöjd jag är med den, så skön att köra. Jag får precis in det jag behöver ha med mej, Alva och alla hennes saker. Oj! vad vi ska ut och åka nu jag och Alva.

Sen när det affärerna var avklarad, så packade vi ihop oss och åkte mot Blomstermåla. För att hälsa på lite. Lilla syrran Lollo och hennes två döttrar var redan där. På lördags kväll kom även stora syster Jenny med familj över. Och när dom flesta av oss var samlade, så var det dags för premiär grillningen för i år hemma oss pappa. Staffan fixade sina goda revbenspjäll och pappa grillade lite älg. Smakade bra!

En lyckad och trevlig kväll med gänget. 

Så idag har vi bara tagit det lungt. Men lilla Alva och kusinen Kelly har det varit fullrulle på hela dagen. Suck! man undra hur dom orkar dom små livet, var får dom all energi ifrån?!

 

Borta bra, hemma bäst. Väl hemma så var Alva så trött efter allt busade. Att det endast blev att duscha av henne och mysa lite i soffan en stund innan sängen kallade. Det är nåt jag verkligen uppskattar och gillar oss Alva, att hon är så lungn tjej. Att hon tycker om att krypa upp i famnen på en och bara mysa och kolla på tven liten stund innan hon ska sova för kvällen, den senaste tiden har hon även börjar med att sova i famnen på eftermiddagen. Dom vilostunderna är bäst!

Alva har kommit in i sina normala sovrutien igen, att lägga sig vid sju på kvällen och sover sen fram till sju-åtta på morgon, utan att vakna på natten. 

 

 

 

                                                                                     " Min nya fina bil  "

 

 

                                                                                    "Vilostund i mammas famn  "

 

 

                                                    "En bild från en av alla våra vår promenader"

 

 

 

Puss och kram vi syns på stan  

 

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda-Marie - 10 november 2014 20:41

Det hinner hända mycket på kort tid. Tiden bara flyger iväg. Det känns som man endast sover, äter och jobbar nu mera. All fritid man har, eller den lilla fritid man har. Blir att umgås med Alva och familjen. Det finns inte den tiden som jag skulle vi...

Av Linda-Marie - 31 augusti 2014 19:58

Oj vad tiden har sprungit iväg. Och mycket har hänt i vårat liv. Vi har sålt våran lägenheten i Kalmar och blivit med hus istället nu, och även hunnit att flytta in i huset dessutom. Går in i tredje veckan nu som husägare. Men det känns som vi har bo...

Av Linda-Marie - 23 juli 2014 22:12

Tiden springer iväg och alldeles för fint väder, för att hinna sitta här igentligen och uppdatera bloggen. Men mellan mina jobbpass, blir det många fina sommar stunder ihop med familjen. Alllt från att ligga på stranden och slappa, till att göra små ...

Av Linda-Marie - 9 juli 2014 22:53

Detta inlägg börja med att skriva om Alvas första födelsedag. Stumpan har hunnit fylla ett år nu. Det blev tårtkalas hela helgen hon fyllde. Det är många som vill fira henne och vi som inte bor så stort, får man del upp det. Nåt jag inte tror Alva ha...

Av Linda-Marie - 23 juni 2014 21:23

Midsommarhelgen tillbringades hemma hos far min i Blomstermåla. Vi åkte till Blomstermåla redan på torsdagen när Staffan hade sluta jobbet, kort dag för han. Lillasyrran Louies med sina två döttra  var redan där och lilla hunden Selma.  Midsommaraf...

Presentation


Tankar om livet här och nu...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Mitt liv

   

 

     


  

 


Ovido - Quiz & Flashcards