Alla inlägg under mars 2009

Av Linda-Marie - 31 mars 2009 20:47

Kom å ger mej en värmade kram

skulle behöva en nu känner jag..



Av Linda-Marie - 30 mars 2009 14:22

Måndag!

Å våren är här, härligt!

Oboy vilket vackert väder, solen skiner idag.. lallalla  vårkänslor på topp.

men träningsvärk i hela armarna idag, herre gud gör ont så fort jag rör dom minsta meten.. ajajaja...


denna veckan är fullbokad med en massa skojskan saker..

vad tiden går fort igenligen, herre gud. nästa vecka är det påsk... ja den blir en ensam påsk i år, eftersom familjen åker upp till sörmland iår å fira påsk.. å jag kan inte följa med:(

sånt är livet....Men finns de någon mer ensam själ där ut, så kom å fira å håll mej sällskap i huset.

hatar att vara i huset helt själv.. det är ju så stort ju..

å inget grillat lamm får man heller detta året.. å hur blir det me påskäggen?!

nä inget påsk utan familjen.. men få gör min egna lilla påsk..


saknar!

idag är en dag jag har en bra känsla av att jag skulle vilja höra av mej till vänner man inte hör av sig till så ofta.. tiden går å saker kommer i mellan, men idag ska jag nog höra av mej några iallafall..Det blir bra!


"Det förflutna kan få en att tänka till en extra gång, saknar"







Av Linda-Marie - 26 mars 2009 21:32

Jag känner att jag har massor som jag vill skriva om å få ut, men det står helt stilla när det är dags att få ner tankar å känslor på ett papper.

Hur kommer det sig?!

Jag ligger å vrider mej halva nätterna, för att tankar inte kan släppas..

Alla frågor varför saker har gott som de har gjort.

Men tid blir man medvett om vad man har gott igenom å vad som händer här å nu, man ta vara på tiden på ett helt annat sätt idag en då.

Man gör inte lika många misstag, fast när man gör misstag idag känns dom hårdare på nåt sätt, kanske för att man blivit vuxen å ta konsekvensen på ett annat sätt..

En sak jag blir mer rädd för ju äldre jag bli är att bli ensam, men jag vet att jag inte behöver vara de.

Men känslan å rädslan finns där.. Tänk! att bli helt ensam ingen finns där för en när man behöver en famn att luta sig mot, ingen som lyssnar på, ingen saknar en. Eller de värsta som kan hända, att ingen kommer ihåg när man har lämnat livet, att man inte gjort något som helst fot avtryck av sig.

Hmm.. en knäpp tank att lägga tid på, men det finns där.


Nåt jag inte heller gillar så mkt just nu, att jag drömmer väldigt mkt konstiga drömmar, å en vis person alltid finns med i varje dröm.. Hmm?!

undra vad det kan betyda...

Tankar åter Tankar... ibland undra jag varför dom finns, jobbigt att tänka ibland, speciellt på såna här saker å annat me.. Ibalnd skulle jag vilja ha On/Off knapp som kunde trycka på när det blev jobbigt, å en knapp för känslor me.. skulle vara jävligt bra! men icke, man ska plågas av sina egna knäppa tankar å känslor.



"Tiden rinner ut för att kunna få visa saker sagt"

Av Linda-Marie - 24 mars 2009 17:41

Trött Trött fy bubblan säger jag bara, å jag ska orka en natt til på jobbet.. brukar vara rätt lungt att jobba natt men icke nu, kräksjukan har slagit till på jobbet.. mindre trevligt.. som sagt finns ju lite att ta reda på.. bläää!!

peppa peppa ta i trä att jag slipper undan de, vill inte ha magsjukan nu nä fy den har vi haft tillräckligt av detta året..slut prata om detta, mår illa när jag tänker på de..



lessan jag blev idag när jag skulle gå från jobbet:( snöööööö!!! men vad FAN!!!! är detta.. var är våren å solen?????

va ju sån himla fint vårvädret i lördag:) va ute hela dagen i solen å dessutom grillade ut på kvällen med familjen, mums!!!


Man ska följa sin magkänsla, nåt jag är väldigt bra på tycker jag själv.. men innan helgen gjorde jag de inte.. nä fy! vilket misstag de va!

men man lär sig...


nä nu ska jag gör mej i ordning för en ny natt på jobbet.


ingen som behöver sängplats på strand i midsommar????






Av Linda-Marie - 22 mars 2009 15:53

konsten att bara vara å ta tiden som den kommer..

är inte så svårt som det igentligen är.. de är lixom bara att vara.

men för många man stötter på här i livet verkar det vara väldigt svårt, vissa tror att man förvänta sig så mkt mer en vad man igentligen gör..

så här är de.. jag förväntar mej inget, om jag inte har nämnt något om de.

så är de..


så sluta tror en massa hela tiden å och sluta komma med en massa dumma påstånde vad ni tror att jag förvänta mej.. okej?!


"Jag älskar att lata mig. Jag älskar att syssla med struntsaker, påbörja hundratals projekt och aldrig avsluta ett enda, komma och gå precis som jag vill, ändra mig när som helst... och bara följa ögonblickets ingivelse."

Av Linda-Marie - 12 mars 2009 20:03

Man blir trött, arg, å så jävla förbannad... så så många förr!

Viss skit i livet tar lixom aldrig slut, är ett jävla ältan om saker å ting som är så jävla oviktiga.. Herre gud! har man så lite att leva för att man måste diskutera saker om å om igen, som inte ens är livs viktiga...

vissa verkar ju tycke att de är roligt, eftersom det är så svårt att släppa taget om dessa tragiska sorliga saker... Hmm vissa blir verkligen inte klokare mer åren...


Många av oss har tagit steget å ta valet att släppa detta å går vidare med våra liv, men de verkar inte hjäpa. Utan denna förbannade bajskorven flyter bara ut igen om å om igen... seg att spola bort..

Å sen fråga personen i fråga varför ingen vill har kontakt med henne, hmm man kan ju undra.. kanske för att du jävlas å förstör för andra om å om igen..Folk orkar inte hur mkt som helst, man kan inte fölåta allt!


många gånger man har haft hoppet å tron att saker å ting kanske bli annolunda å förändras.. men med tiden har man insett att vissa saker blir inte bättre en så här.. sorgligt!!


Av Linda-Marie - 10 mars 2009 08:48

månadens ord är "Känner" , jag känner förbannat mkt just nu... för allt.. Nästa varje menning nuförtiden börjar med, "Jag känner".

Vet inte vad felet är, men känner så jävla mkt för allt.. har blivit lite känslig för allt... kan börja lipa för minsta lilla ibland.. vet inte vad som händer.


Som sagt! Jag känner.

Jag har väl aldrig haft problem med min känslor lr att visa dom.

Nja! nu ljuger jag nog lite faktis.. Jag har ingen problem att visa lr säga vad jag känner å stå för de.. men när det kommer varma starka känslor för någon annan, som man ska släppa in på hjärtat.. nja då har jag svårt!

vet inte vad det är, det lixom låser sig helt hållet... Blir som en isbit.

Jag har funderat å tänkte mkt på detta, tror det är vanligt självförsvar till mej själv att inte bli allt för inblanda i nåt som bli jobbigt att ta sig ut å släppa sen,  när det väl spricker.


Men jag skulle vilja lära mej att släppa fri min känslor på den fronten med.

Den kommer väl me..

Allt kommer för lr senare..


Nåt jag känner å gillar just nu mycket är Pink album "Funhouse", Spåret  "Glitter In The Air". Älskar! Jag diggar hennes album, detta har hon gjort bra.


Nä nu ska jag ut i vårsolen å känna lite! puss å kram

Av Linda-Marie - 9 mars 2009 10:00

halloj! denna vecka ska jag börja gå mitt hjärtans väg å gör lite mer nytta av mitt liv har jag planerat... jag ska skaffa mej ett nytt jobb å flytta från hålan... jag ska börja leva ett liv med mer äventyr i.. jag ska ta mej själv med storm!!!!!!  

Jag vet inte om det är svälta dieten som får mej att tänka så många konstiga tankar... lr min förtidiga 30-års kris jag har kommit på att jag har, mår dåligt av att bli gammal å fylla 24år om två månader:( vill inte...vill inte bli gammal å få massa åldertecken..

jag ska börja me att byta bort min glittriga flicka hiphop stil mot en hårdare hårdrock stil, med nitar å läder ;) ska ta mej själv på sängen!

sen blir det att byta karriär helt hållet.. nytt jobb ska jag ha, lite sugen på att packa ihop allt å flytta till en ny stad med nya möjligheter.. hmm få se hur långt jag kommer me de...Fast de få bli till hösten isåna fall, har ju alldeles för mkt roligt planerat nu i vår för att kunna lämna stället redan...

Mkt som försig går nu upp i Lindas huvud, många tankar som snurra runt..


Har jag ingen väg att gå på, skapar jag mej en väg att gå på!


over and out...



Presentation


Tankar om livet här och nu...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Mitt liv

   

 

     


  

 


Ovido - Quiz & Flashcards