Alla inlägg under januari 2012

Av Linda-Marie - 30 januari 2012 19:42

En skön av slutning på helgen igår. En Lååååååååååång sovmorgon, fick en chock när Staffan väckte mej på morgon och sa att klockan var elva, VA?????!!! Hur är det möjligt att jag/vi sovit så länge, vi la hos ju jätte tidigt i lördagskväll ju... Skönt var det iallafall, och tydligen behövdes det med. Öland blev det sen hela dagen, super vädre och god mat som vanligt när man åker ditt .

Sen hemåt avsluta kvällen med lite binglotta spel, igen vinst denna gången heller.. Men så när hela tiden, alltid ett nummer bort.. Fasen! Men nästa söndag, då jäkla är det våran tur att vinna. Vi har åxå börjar följa den nya svenska dramaserier, som går på söndagskvällarna på SVT 1. Nya människor. Riktigt bra faktis, tycker jag.


Vaknade tidigt idag, innan Staffans väcka klocka hade ringt. Super pigg, lust efter alla timmar sömn man har fått ihelgen.

Haft besök av min bror Christian och hans lilla dotter Elvira hela dagen, trevligt!

Blev våfflor med grädde å sylt till fikat idag, mums!


Nähä, surfa vidare lite här på datorn och sen lite tv tittade innna sängen kallar.


Puss och kram vi syns på stan  



Av Linda-Marie - 28 januari 2012 22:15

En kanon vecka, humöret på topp och dagarna bara flyter på som dom ska.

Veckan har bjudit på en massa jobb och barnkalas, och annat smått och gott. Och en masssa gamla dåliga varnor har varit och hälsat på denna veckan, fy på mej! Skärpning till nästa vecka, Inga mera fuskade med maten.

Idag har vi varit och letat och kollat upp vad saker och ting skulle kosta, om vi ska göra badrummet. Eller vi kommer att göra om det, kanske inte just idag men senare. Men många val, och mycket som ska tänkas på innan.

Vi har lite annat vi vill göra först, innan det är dags för badrummet.


Jag har denna veckan också fått mera fast tider inom Frösunda, inte så mycket. Men bättre en ingenting. Det går mot rätt håll.


Denna veckan, nu när vi har fått snö "tyvärr", har jag längtat extra mycket efter våren. När man kan sitta utomhus och dricka kaffe, börja se vad som växter i landen, och planera nya blommor. När man börjar ser att det börjar bli grön och fint utomhus, VARMT.. När man börja kännas sig piggar. Just är man bara trött och grå i detta deprimerade vinter vädret. Hatar vintern, skulle kunna vara utan den helt och hållt.



Sissta veckan nu, sen är allt som vanligt igen... Denna dagen har jag längtat efter, och jag vet att jag inte är ensammen om det!



Puss och kram vi syns på stan  

Av Linda-Marie - 16 januari 2012 15:58

Måndag och en ny vecka har börjat. Ser jag fram imot. Jag börjar gilla veckorna mera en helgerna på något vis, kanske för att jag äntligen börjar får in en massa bra runtiner, som jag och märker bra effekt på.

Frukost, upp tid på morgon, promenad dagligen, mat på regelbuna tider. Det är bara ett arbete som ska komma in på regelbuna tider med.

Andra veckan för mej och Staffan på GI-metoden, och det gå bra och känns bra med. Mår bättre faktis, fast jag kan inte märker så mycket på vikten en...  


Helgen har varit en riktig hemma helg, med långa sovmorgona och bara slappa.Lördag blev det att ta en lång proemnad, sen handla lite till det toma kylskåpet. Söndag var iväg och åt på Rasta, testade deras texmex buffe, nja tycker inte det var så mycket att ha faktis. Sen blev det lungn hemma med binglotta spel, ingen vinst denna gången heller  



Puss och kram vi syns på stan  


Av Linda-Marie - 12 januari 2012 13:04

Har målat och gjort i ordning köksoffan nu, äntligen! Tog lite tid innan man tog tag i det, men nu är det gjort och jag är väldigt nöjd med resultatet  





                                          

                                                  
                "förre målningen"


                              

       


                                           

                                                  
             "Och efter"



Puss och kram vi syns på stan  


                                  

Av Linda-Marie - 5 januari 2012 20:59

Har inte haft lusten eller orkan att skriva nåt här på sissta tiden.


Men har haft en super bra jul och nyårs vecka/helg.


Julafton började vi med att fira den första del av dagen hemma hos Staffans familj på Öland, med hans släkt. Super mysigt att få vara med Staffans familj och fira jul, eftersom jag inte har fått vara med innan pga att jag har jobbat varje julafton. Men denna julen fick jag chansen.

Resten julafton blev hemma hos min familj och vänner. Super trevligt där med .

Super goda julbord och trevliga jultomate på båda ställerna. Super nöjd med julafton och klapparna.


Mellandagarna blev att jobba lite.... Nåt jag inte har nåt imot.


Nyårsafton blev hemma hos pappa och med familjen. Äta gott, pappa lyckas allt lika bra med sina goda middagar.


Vi överlevde 2011 och nu ska vi ta i mot alla möjligheter och alla nöjen som 2012 kommer att bjuda på.

Jag välkomna 2012 med öppen famn, och hoppas detta året öppnar upp nya dörra....


Puss och kram vi syns på stan  



Presentation


Tankar om livet här och nu...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Mitt liv

   

 

     


  

 


Ovido - Quiz & Flashcards