Alla inlägg under oktober 2011

Av Linda-Marie - 29 oktober 2011 19:26

Så är det lördag igen, veckorna bara springer iväg och helgerna med.

Denna veckan har varit full med saker på schemat, mycket trevliga saker. Vänner och jobb.


Idag har varit en lungn dag, en ligga under täcket dag. Har inte haft någon lust med nåt idag, alla har känns jobbigt och tråkigt. Helt urladdad.

Men snart är det slut, men först ska jag kolla på det första avsnitt av "Så mycket bättre" åhhh vad jag har längtat, hoppas det är ligga bra som det var första gången.


Imåndags när jag kom hem, blev jag glatt överraskad när jag öppnad ytdörren och såg att Staffans föräldra hade varit här och lämnat den fina spegelbyrån som vi har fått av dom.


                                 


Super fin. Älskar gamla möbler och denna passa så himla bra i hallen.


Nähå nu ska jag hugga in på en bit äppelpaj och en varm kopp te och vänta på att "Så mycket bättre" ska börja.



Trevlig kväll.


Puss och kram vi syns på stan  

Av Linda-Marie - 22 oktober 2011 10:14

              


          



Idag fyller världens bästa pappa år!

Grattis pappa på din 59-årsdag.

  

Av Linda-Marie - 21 oktober 2011 13:28

Var skönt det är när man resta bort bland alla onödiga pappaer man har runt om kring säg, och få lite ordning.. Haft ett berg  av papper samlat på olika platser nu ett tag. Men idag har vi restat och få ordning åxå.


Passade dessutom på att skrura rent badrummet ordentligt, väggar och golv när energi flödar.

Testade det nya från Cillit bang, som man endast ska spruta på och vänta 2min och sen skölja av... Bajs spray! testade två gånger. En gång som det stod på flaskan och en gång med att skrubba med en svamp.. Funkar inte. Sen går det ju näsat åt en hal flaska åt gången....

Några tips hur man kan göra rent kakel i badrummet enkelt???


Så var det fredag igen! känns som det är fredags mys hela veckorna här nu mera. men snart hoppas jag man akn få in lite rutiner igen och att veckorna känns som veckor och inte helger.


Hoppas alla få en trevlig helg! 



Puss och kram vi syns på stan   

Av Linda-Marie - 19 oktober 2011 18:34

Redan onsdag, veckorna går så fort. Kan inte ens hålla reda på vilken dag det är, utan blandar ihop veckor och dagar. Men idag är det onsdag, och det vet jag.

Varit en lungn vecka hitills. Helgen som var, lördagen åkt vi till Blomstermåla och umgicks med familjen, var ett tag sen man vara där. Trevligt!

Söndagen blev det tidigt upp för att åka till Ullared och fynda.

Hittade en del saker. Fina tavlor till hallen, en ny vinter jacka, och annat blandat och gott. Trevlig resa! lite trött var jag, men det gick ändå.


                  

                             "Tavlorna jag köpte på Ullared:)"



Idag fyndade jag tyg till köksoffan, jag ska måla om och göra fin.


                 

                               "Var tycker ni?"



Nähä nu tv soffan och en stor kopp te.



Puss och kram vi syns på stan  

Av Linda-Marie - 14 oktober 2011 11:25


Så underbara söta flickor.. hihi

Av Linda-Marie - 9 oktober 2011 21:23

Söndags kväll. Vad en helg kan gå fort.

Haft en lungn och skön helg ihop med mitt allt. Första helgen som vi inte har haft något inplanerat utan tagit helgen som den kommer.

Sovmorgon och vila.

Fredagskväll blev att laga till god mat och slappa framför första Idol fredags finalen. Tycker att rätt person åkte ut först.

Lördag blev en lång sovmorgon. Jag åkte sen iväg med syrran Jenny och Jesper på bio, och kollade in Smurfarna 3D, var faktis roligt. Var ju mycket bättre att kolla in en 3D film tecknat, en på riktigt.

Kvällen blev att äta gott igen, Staffan till lagade sina goda revben. Mums!


                  

                             "Visst ser dom goda ut, helt underbart goda"


              

                         "Staffan, en livsnjutar nummer ett"



Och idag har det med varit lungt. Sovmorgon, sen iväg och köpt in lite saker för att fixa den lilla trädgården vi har inför vinten. Köpt lite vårlökar, som det växer lite fint i trädgården när väl våren kommer.


Imån är det en ny vecka och nya möjligheter!



Puss och kram vi sysn på stan  

Av Linda-Marie - 5 oktober 2011 12:19

 

                                    "Grönsakssoppa lagar vi idag"



Onsdag!

Halva veckan har gått, tycker veckorna går väldigt fort, fast man inte gör nåt speciellt.

Rastlös onsdag, SUCK! Men men hoppas det vänder snart.... Jag är ju en person som gillar att har många bollar i luften och just nu finns det inga bollar i min luft.

Förstår inte såna som tycker det är skönt att gå hemma, Jag klättra på väggarna av rastlöshet.


Idag kokar vi soppa iallafall på Norrildsvägen  Mums!

Det är ju höst och då ska man ju äta många goda soppor...


Som sagt det händer inte så mycket här.


Puss och kram vi syns på stan  

Av Linda-Marie - 3 oktober 2011 20:36

                 



Flås flås... Detta tränings pass var svettigt.. Men roligt. Tack! Maria för att du tog med mej på ett cirkelfys.

Kommer att känna av detta imån, känner redan hur det verker i min slappa muskler som har fått jobba idag.. Får se om man tar sig upp hur sängen imån.. hihi..

Nähä duschen och sen kolla på svenska hollywood fruarna  


Tack och godnatt gott folk!


Puss och kram vi syns på stan  

Presentation


Tankar om livet här och nu...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Mitt liv

   

 

     


  

 


Ovido - Quiz & Flashcards