Alla inlägg under december 2011

Av Linda-Marie - 18 december 2011 17:50

Redan söndag, denna helgen har gått för fort.. Tycker jag själv. Vill ha en ledig dag till med Staffan.

Haft en bra helg, känns som vi mest ha sprugit runt i alla butiker och letat julklappar och kaffemaskin.

Vi har idag efter lite springade i butikerna och jämföra priserna, "stor skillnad på priserna" har vi nu blivit ägar till en Bosch tassimo, mycket nöjd med den.. Har även beställt en massa goa kaffe och choklad drycker från nätet, som inte går att köpa i butik till den..


                           




Visst är den fin. Från början vill jag ha en brun, men den är lika fin. Så länge den inte är svart tänkte jag när jag var ute på jakt efter den. Och det blev det ju inte 



Det känns som alla har köpt och hitta fina julklappar i år.. Jag som för engång skull ha massor av tid att leta julklappar, hitta inget alls i år. Fast jag har bara Staffans julklappar kvar, hmmm vet inte alls vad jag ska köpa till han. Han är ju en av dessa jobbiga köpa till, som redan har allt han behöver.

Men nåt ska jag väl komma på!


Nähä nu ska jag ta men chai latte från min nya kaffemaskin och bara ta det lungt ikväll...


Puss och kram vi syns på stan  

Av Linda-Marie - 13 december 2011 16:21

Oj Oj... idag har jag fyndat ett fin ordentligt bort på Ikea, super nöjd... Har velat ett tag nu skaffa ett ny, lite större bort till köket.


Så idag när jag och en vän var på Ikea och lunchade, passade vi på att kolla på fyndavdelningen, och där stod det..


                                 



Har kostat 2995 kroner från början, men jag gav bara 1395kroner... oj oj vilket klipp :)



Så nu har jag ett vit slagbort över om det är någon som behöver ett bra bord?!


                               



Vi köpte det för 2095 kroner för ett år sen, Ikea har sänkt det till 1795kroner.. Men jag kan tänka mej att ta 500kroner för det...



Av Linda-Marie - 12 december 2011 14:23

                                    



IGår kläder vi våra julgran.. Super fin blev det, lite suddig bild, tror det är dags att inköpa en ny kamera.

Från början hade vi planera att skit i att ha julgran detta året, eftersom vi inte ändå är hemma på hela julhelgen, men jag bli så sugen.. Man får ju lite mera längtan och det är ju faktis mysigt med gran som lyser upp det lite 



 

Puss och kram vi syns på stan  

Av Linda-Marie - 10 december 2011 20:53

Som arbetslös har man inte pengar av överflöd, så idag har jag shoppat julklappat super billigt. Tycker jag själv..

Haft en bra lördag, när jag vaknade idag på morgen vara jag stressade att jag inte skulle hinna allt jag hade planerat idag.... Men det gjorde jag. Blev god mat, älska att lära Staffan laga mat. Och det bli gott.


Tänkt att att det är 14 dagar kvar till julafton, det känns inte som det om man tittar i fönstret...

Har ingen jul känsla alls....


Kolla på "Så mycket bättre" och jag måste säga att jag skulla tycka det vara skit roligt att umgågs med Lena.PH super härlig person... super mycket humor... Och jag tycker Jason gör det bästa tolkningen av mickes låtar... Den ända låten som behör mej.......



Puss och kram vi syns på stan  



Av Linda-Marie - 4 december 2011 17:36

Helgen går så fort, för fort. Jag tycker om helgerna, när Staffan och jag kan ha sovmorgon ihop och gör en massa trevliga saker ihop.

Denna helgen har varit lungn och skön.

Fredagskvällen blev hemma och bara softa fram för tven.

Lördag åkte vi över till Öland till Staffans föräldra och gick på julmarknad. Var först och kolla på den lilla julmarknade dom hade på hemplan, Räpplinge. Sen åkte vidare mot slottsruinen i Borgholm och kolla in den, det finns mycket fint att titta på. Och köpa med om amn känner för det, jag handlade inget.

Det blev en sväng till Ekerums marknad med.

Mycket trevligt, fast det skulle nästa ha varit lite snö ute så man fick lite julkänslor åxå. Men man kan ju inte få allt, fast jag igentligen är jag glad att snö håller sig borta med sin frånvaro .. Den får gärna göra det ett tag till.

Fast till julen ska det gärna vara vit ute.

Fick god mat och efterrätt, innan vi åkte hem till vårat för att bara ta det lunt.

Idag blev en en lång och skön sovmorgon...

Varit på Pizza palacet idag och ätit pizza, mums... Har hitta en ny favvo bland alla goda, GI pizza...

Riktigt gott, och inte lika mastig som pizza i vanliga fall kan känns.


Suck! trött konstigt nog, tror jag har blivit förslappad den sissta tiden. Skulle kunna sova dygnet runt om jag fick.


Ska bli ändring på det.


Puss och kram vi syns på stan  

Presentation


Tankar om livet här och nu...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Mitt liv

   

 

     


  

 


Ovido - Quiz & Flashcards