Alla inlägg under augusti 2014

Av Linda-Marie - 31 augusti 2014 19:58

Oj vad tiden har sprungit iväg. Och mycket har hänt i vårat liv. Vi har sålt våran lägenheten i Kalmar och blivit med hus istället nu, och även hunnit att flytta in i huset dessutom. Går in i tredje veckan nu som husägare. Men det känns som vi har bort här längre, trivs så bra här i huset. Allt har gått så snabbt, från att vi sålde lägenheten till att vi hade köpt huset. På en månad var allt klar och då hade vi även hunnit att flytta in här i huset...

Men nu när man börja landad i allt och börja faktis vänja sig vi tanken att man faktis äger detta hus. Kommer tröttheten som ett brev på posten, skulle kunna sova dygnet runt just nu.

 

Det är så skönt att flytta från Kalmar och hem till Mönsterås igen, till familjen och vännerna. Visst för att det inte var så långt innan att åka mellan, men allt var tvunget att planerat mer nog förut. Nu kan man vara mer spontan och ses oftare nu. Precis som jag vill ha det, och Staffan verkar inte klaga heller har ju fått en helt vånning själv nu ju!

 

Fått ett nytt jobb också, och Alva fått en plats hos en dagmamma här i Mönsterås. Vi ska till dagmamma imån och hälsa på. Och prata om inskolningen. Så jag kan börja jobba sen. Det blir bra för både mej och Alva. Jag längtar att få börja jobba på riktigt igen och att Alva får komma hemifrån och leka lite med andra gör henne gott. Vi börjar gå varandra lite på nerverna nu, när det är bara hon och jag hemma om dagarna, så blir bästa stunden på dagen nu för Alva är när Staffan kommer hem och leker med henne..

 

Jag har inte hunnit ta några bilder på vårat nya hem en, men det kommer. Så fort jag har hunnit leta fram kameran!

Allt har vi inte hunnit packat upp en, men mycket. Så skönt att vi kom i ordning så fort.

 

 

                                    Alva har hittat ett nytt gömställe i ett av köksskåpet


 

 

 

 

 

 

 

 

Införskaffat hos en ny soffa till vardagsrummet, en vit soffa  så nu blir det att köpa boken. "Ajbaja vita soffan" och läsa som godnattsaga till Alva om kvällna  




 

 

Presentation


Tankar om livet här och nu...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Mitt liv

   

 

     


  

 


Ovido - Quiz & Flashcards