Alla inlägg under maj 2014

Av Linda-Marie - 27 maj 2014 20:34

Dagarna är fullbokade med saker nu, att jag knappt inte hinner med allt som jag skulle vilja eller skulle behöva göra. 

Förra veckan på måndag var det dags för Alvas återkontroll på vikten, och hon har nu gått upp i vikt igen och ligger bra igen på sin kurva   skönt! Behöver vi inte vara oroliga när det gäller den biten längre.

På onsdagkväll var det dags för alla mammorna i föräldra gruppen att ha en lite träff utan barn med oss, så det blev en sväng in till stan för att äta gott och ha trevligt ihop. En lyckad kväll. Helg bjöd sen på riktigt skönt sommarväder, så det blev det lata dagar ute på gräsmattan (istället för alla måsten), Lördagkväll blev det grillfest med föräldragruppen. Och söndag blev en riktig slappa dag, vi var lite små krassliga hela familjen då, nu mår vi bra igen. Och så var det min första morsdag också, och min lilla söta rara Alva visste precis vad mamma har önskat sig länge länge nu... Fick en fin kitchenaid av lilla Alva, blev så glad. 

Idag har jag och Alva varit i Mönsterås hela dagen och varit barnvakt åt kusinen Juni... Massa bus och mys. Och idag fyller även lilla Alva 11månader, om en månad så blir hon ett år gammal. Denna tiden har gått så sjukt fort.



 



 



 

                                               "Min fina present på morsdag av Alva"


 

                       " Det känns som Alva går sin pappas fotspår när det gäller intressen"



     

                                                          "Alva och kusinen Juni"




Puss och kram vi syns på stan  



Av Linda-Marie - 18 maj 2014 21:32

En riktig varm och skön sommar helg. Mer sol och värme, tack! Så skönt när det är fint väder och man kan vara ute med Alva om dagarna, en att sitta inne. 

Lördagen blev en sån dag att bara vara ute i solen. Att lägga ut filten på gräsmattan och bara ligga där å ha det bra.

Och så har man blivit ett år äldre, och jag tackar alla som har gratulerat mej på min dag, och alla fina presenter jag har fått. Så nöjd med allt. 

Ätit så mycket tårta och godsaker nu denna helgen, att jag har för ätit mej på det. Så nu får det nog vilas lite  från tårtätandet.

 

Alva har börjat ställa sig upp utan stöd och börjat gå med gåvagnen. Det tog ett tag innan hon fattade vad man skulle ha gåvagnen till,hon blev mest sur när vi har försökt innan. Men nu så har hon fattat, och tycker att det är skoj!

Är nog bara en tidsfråga innan hon fattar att hon också kan gå utan den..

Så till sommar gå hon nog själv, lilla fröken. 

 

 

                                  

 

 


                                  

 

 

 

                                   

 

 

Puss och kram vi syns på stan  

 

 

 

Av Linda-Marie - 8 maj 2014 09:57

     Den dagen du kom, är det bästa dagen i mammas och pappas liv. Varje dag förgyller du våra liv. 

     Tacksam! Att få vara din mamma Alva. Älskar dej av hela mitt hjärta  




                    




                   




                    




                   




                   




                  




                   





                    





Av Linda-Marie - 5 maj 2014 19:16

Måndag kväll. Och allt är som vanligt igen. Vardagen återkommen. Skönt på ett sätt. Jag tycker om när livet flyter på i rutiner man är van vid. 

I onsdags var det valborg. När Staffan hade jobbat färdig för dagen, åkte vi upp till Blomstermåla och grillade lite.

Fint väder och trevlig sällskap. Torsdag blev en städ dag hemma hos pappa. Putsade alla pappas fönster, man måste vara två för att klara av att göra dom rena. Men nu är dom fina igen, så han kan se det fina vårvädert.

Jag och Alva stannade över till fredagen, och  Staffan åkte hem till katterna. Men kom tillbaka på fredag när vi alla följde med på kosläpp. Alvas första kosläpp. 

Alva tyckte det var intressant, men mest intressant var trakton tyckte hon.

Efter lite fika efter kosläppet, blev det att vi åkte hem till Kalmar igen. För att ha lite familj tid. 

 

Lördagen blev det att packa ihop oss för en dag på Öland hos Staffans föräldra, för att fira Staffan pappa som fyllde år.

Och bra väder hade vi med oss. Så man kunde vara ut och njuta va det. God mat och jordgubbs tårta bjöd det på, smasken.

Lördagskvällen blev en lungn hemma kväll sen. Söndag blev en lite städ och fix dag, för att förbredda för veckan.

Idag har vi varit på öppna förskolan och sjungt med kompisarna. Alva älska sångstunderna. Dom bästa stunderna när man sjunger och spelar musik för henne. 

 

 

 

                                                                                          "Kosläpp"

 

 

                              "Titta jag kan stå själv nu, en stund innan jag hamnar på rumpan igen"

 

 

                                                         "En fin vårdag hemma hos farfar och farmor"

 

 

        " Ett av alla busen pappa utsätter mej för, men jag tycker att det är roligt att pappa busar me mej"

 

 

Puss och kram vi syns på stan  

 


Presentation


Tankar om livet här och nu...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Mitt liv

   

 

     


  

 


Ovido - Quiz & Flashcards