Alla inlägg under juni 2013

Av Linda-Marie - 30 juni 2013 18:20

        


Nu har våran lilla Alva kommit till världen.

Torsdag den 27/6-13 föddes hon klockan 20:34 på Kalmar BB.

Vägde 3745g, längd 49cm.


  

         


Puss och kram vi syns på stan  

Av Linda-Marie - 18 juni 2013 21:06

16 dagar kvar nu till beräknad dag "4juli" tills bebisen ska komma ut. Nej!! inga tecken på att den vill komma ut en, verkar trivas som fisken i vatten där inne. Men jag hade gärna velat haft detta överstökat nu, den lilla på ut sidan hos oss istället nu.

Det är tungt och jobbigt nu, jag har nog aldrig gnällt så mycket i hela mitt liv som jag gör nu. Stackars Staffan har väl skavsår i öronen, efter allt gnäll och suckande....

Men själv tycker jag att jag har ett giltigt skäl att gnälla.

Jag har ont precis över allt i kroppen, foglossningen från helvetet, och denna tunga magen. Finns så mycket jag skulle vilja göra och orka med. Men allt får vänta ett tag till, tills bebisen är ute.

Längtar tills jag kan ta en promenad igen, utan att bli sängliggande, att kunna klä på sig själv utan hjälp och kunna ta en varm dusch utan att det ska kännas som ett helt gympa pass.

Snart så... Den som väntar på något gott här i livet, väntar aldrig för länge:)


Idag var det dags för barnmorska besök igen, och allt så bra ut. Inte gått upp nåt i vikt denna gången, men magen hade växt på ordentligt sen förra gången, 136 ljuvliga hjärtslag. Järnet var nu åxå bra, äntligen efter allt järn tablettes ätande.

Får vi se om det blir flera besök till barnmorskan, eller om "hen" hinner titta ut innan.


Vi har gjort i ordning barn rummet, bäddat  iordning sängen och vagnen. Och självklart! packat allt vi behöver till BB när det väl dags för avfärd dit.

Skönt! att ha allt klart, och bara kunna slappna av så gått det går nu sissta tiden.


      

   

                               "Den finna vaggan som bebisen ska sova i, den första tiden" 

 

 

    

                               " Dom vackar doftpionerna, tycker dom är lika vackar vaje gång dom blommar.

                                  Synd att dom blommar under så kort tid."

 

 

  Puss och kram vi syns på stan  



Presentation


Tankar om livet här och nu...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Mitt liv

   

 

     


  

 


Ovido - Quiz & Flashcards