Alla inlägg under februari 2012

Av Linda-Marie - 26 februari 2012 17:35

Strax denna helgen åxå slut, helgerna går så fort. Började min helge med ett jobba.

Och sen vidare efter jobbet mot Blomstermåla och göra egen korv. Lagat älg/rodjurs korv, blev riktigt lyckat.

Och roligt att få testa på. Första gången jag fick vara med om det.


                                             

                                             "Staffan och pappa står maler ihop krydderna och köttfärsen"





                                            

                                           " Dom första klara korvarna, ser inte så goda ut just nu"



                                            

                                           " Och här grillar/tillagar vi dom första korvarna, Och året första

                                              grillning. Grillnings premiär 25/2-2012."



Varit en bra helg! Med jobb, korv tillverkning, och träffat syrran uppifrån, som har varit på besök ner i småland, och som vanligt avslutar vi helgen med lite Bingolotto. Tur med vädret har vpi också haft, super skönt  



Puss och kram vi syns på stan  




  

Av Linda-Marie - 23 februari 2012 21:20

Äntligen är våren här, det visa sig på många olika sätt. Snö har smällt bort på rekord tid ena gången, och snödroppna växer i trädgården och solen värmen så skönt. Äntligen början man få lust till att göra saker igen och känner så mycket piggare.


                          


Man måste har massor av fina tulpaner på bordet när våren kommer, super fint. Älskar tulpaner i alla former.

Men den stora vår städningen får väntar ett tag till. Tills all snö är borta och det börja bli varmar ute.


Var inne i stan idag och kollade lite på bokrean och hittade lite fynd.


                                       



Nöjd med mina nya inköpta böcker till hyllan.



Sen får vi ju inte glömma att gratta Victorias och Daniels nya föda prinssesa  till livet!



Puss och kram vi syns på stan  

Av Linda-Marie - 3 februari 2012 22:38

Det var länge sen jag jobbade en hel vecka, men denna veckan har jag jobbat hela veckan. Igår och idag har jag jobbat 12 timmars pass, så nu är man trött. Vara super trött idag på morgon när klockan ringde, vände mej om till Staffan och sa: Jag längtar tills i morgon när man kan sova länge. Och jag har längta efter helgen den veckan, och sovmorgonen.. Ska bli riktigt skönt, jag börja förstå varför folk längtar så mycket efter helgen och ledigheten, när man har jobbat en hel vecka, fem dagar i rad och gått upp vid sex på morgon. Jag förstår nu! men jag skulle faktis aldrig vilja ha ett jobb där jag endast jobbar dagar och fem dagar i sträck. Nej! jag vill ha kvällspass och gärna lite nätter med, ledig mitt i veckan och helg jobb.


Kollade på Skavlan ikväll, aldrig hört talas om dom innan First aid kid. Oj vilka röster, fasade direkt för dom.



                      

                                



Hoppas alla få en bra helg!



Puss och kram vi syns på stan  

Presentation


Tankar om livet här och nu...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Mitt liv

   

 

     


  

 


Ovido - Quiz & Flashcards