Alla inlägg under juni 2011

Av Linda-Marie - 26 juni 2011 22:10

Varit en lungn och skön midsommar helg för våran del, själv vet jag knappt hur man fira en midsommar eller en högtid, pga av att man har jobbat bort hälften av helgerna.

Så det var skönt att få vara ledig en HEL sorhelg och bara vara. Midsommar bleb hemma hos pappa och grilla, nubben och sill. Midsommardagen blev på Öland hemma hos Staffans familj, trevlig. Och nu hemma. Borta bra men hemma bäst. Känns som vi har vara bort i flera dagar, men bara två dagar. Hunnit med mycket och trevligt har det varit. Hoppas att alla andra också har haft en bra midsommar.

Tur med vädret har vi också haft, kan man inte klaga på.


En ny veckan börja imån med nya möjligheter.



Måste bara säga, Livet är bra orättvist ibland och för många. Vissa har tyvärr inte turen på sin sida, men jag måste säga att jag idag kan le åt det jag har, och lägga det gamla bakom mej. Tacksam för varje dag idag! Tacksam att du Staffan vill dela din del i livet med just mej. Jag har fått turen på min sida  



Puss och kram vi syns på stan  

Av Linda-Marie - 22 juni 2011 13:28



Våran kisse Regina försvann igår 

Och inte kommit hem en. 

Hoppas hon snart kommer hem igen.

Var ute och letade hela kvällen, men igenstans syndes hon till.

Av Linda-Marie - 15 juni 2011 15:26

En ledig onsdag. Skönt fått hemmet städat idag och dessutom bakat muffins för första gången i mitt liv och lyckas får dom goda med. Blev äppel och kanal muffins. Jag är helt värdelös på att baka igentligen, när det gäller att baka nåt med bakpulver eller jäst. Men denna gången lyckades det som sagt.

Tänkte jag skulle ha med dom till kvällen, när Maria vännen ska ta lite fina bilder på mej och Staffan :)


  "se så goda dom ser ut att vara"


Puss och kram vi syns på stan  

Av Linda-Marie - 7 juni 2011 20:05

Idag är nog jag inte denna enda som har haft en tung och jobbig huvudvärk i den varma, lustiga luften. Jobbat idag. Efter jobbet blev att åka ut till Värsnäs igen och gå en runda, vilat och ätit för mycket ihelgen. Så det behövdes, efteråt nu började regna lite. Och luften blev lite bättre, känner mej mycket piggare.

Snart blir det som desperat husfruarna på tven  







                                                  
                                                  
               



Idag var jag också och hämtade ut ett efterlängtat paket, med två fina nya väskor. Vad tycks?


 

 

Super nöjd med dom, mycket finare i verkligheten, en på bild.



Puss och kram vi syns på stan  

Av Linda-Marie - 6 juni 2011 17:08

Haft en super bra helg. Tog ledig från jobbet på lördagen, så det blev en lång ledig helg för min del med. Åkte över till Öland på fredag, Och umgicks med Staffan familj. Helena och Fredrik och lilla Emma var åxå på besök. Tog primär grillningen på öland på fredags kväll, goda revben. Mums.. Ätit så mycket gott ihelgen. Lördagen åkte jag och Staffan in en sväng till Borgholm och kollade lite, men väldigt mycket folk ute på stan. Blev en mjukglass och sen åkte vi vidare bort till Solliden och kollade lite i den fina kunga trädgården, Synd bara att allt nästa var över blommat där. Men fint ändå. Blev att ätalite lunch på öland med,innan det var dags att åka till nästa anhalt Blomstermåla. På kvällen åkte vi upp till Oskarshamn och fiskade strömming, var roligt. Första gången för min del, och god fiske tur blev det.. Massor av fisk. Blev det att rena och steka på söndagen. Vi stannade kvar en natt till oss pappa. Blev grillning på kvällen... 

Idag har det mest bara varit att ta det lungt... 

Borta bra men hemma bäst. Helt slut efter helgen. Men imån är det tillbaka till arbete igen.


            

                 "ny rensad strömming"                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                

               "Aj brände mej efter en timma i sol igår... "








                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                             Puss och kram vi syns på stan   




















Presentation


Tankar om livet här och nu...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Mitt liv

   

 

     


  

 


Ovido - Quiz & Flashcards