Direktlänk till inlägg 6 april 2014

Vårhelg på Öalnd

Av Linda-Marie - 6 april 2014 21:57

Ännu en härlig vårhelg. Och denna helg har vi tillbringat den på Öland. Lördagen börjades här hemma i Kalmar, Alvas farmor och farfar kommit för att sitta barnvakt åt fröken. Men hon sov hela den tiden vi var borta, ett lätt barn att vara barnvakt åt som bara sover   . Jag och Staffan var iväg för att hitta en bil till mej, och visst hittade vi en bil som passade mej. Så nu är jag bilägare, min första egna bil. Känns bra! Ska få hämta den nästa helg.

 

Sen när dessa bilaffäre var över, följe vi med allihop över till Öland för att umgås. Alva hade en lite mindra rolig lördagskväll, lilla tjejen kräktes. Varför?! vet vi nog inte, jag tror att det är tänderna som spökar. Hon var så här när hon fick sina två första tänder, och nu börja dom två över tänderna komma. Hon visade inga tecken på att hon hade ont eller att hon mådde dåligt. Lika fort som hade spytt, så log hon och busade runt igen. Idag har det varit bra igen, inga kräkningar.

Och idag bjöd Öland på fantastiskt väder, varmt och soligt. Så det har storsätt varit en heldag utomhus. Alva fått mycket Ölands luft. Mycket promenader och självklart! också hållt koll på pappa Staffan och farfar när dom vår tvättade sina bilar... Vi har ju också varit på marknad, som hölls i Räpplinge. Vi hittade en liten söt docksäng med en docka till, till Alva.

 

När vi kom hem igen, blev det massa mys i soffan och Alva somnade fort och gott när det var dags att sova ikväll..

 

                                

 

 

                               

 

 

                               

 

     

 

                             

 

 

 

                            

 

 

 

 

                            

 

Puss och kram vi syns på stan  

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda-Marie - 10 november 2014 20:41

Det hinner hända mycket på kort tid. Tiden bara flyger iväg. Det känns som man endast sover, äter och jobbar nu mera. All fritid man har, eller den lilla fritid man har. Blir att umgås med Alva och familjen. Det finns inte den tiden som jag skulle vi...

Av Linda-Marie - 31 augusti 2014 19:58

Oj vad tiden har sprungit iväg. Och mycket har hänt i vårat liv. Vi har sålt våran lägenheten i Kalmar och blivit med hus istället nu, och även hunnit att flytta in i huset dessutom. Går in i tredje veckan nu som husägare. Men det känns som vi har bo...

Av Linda-Marie - 23 juli 2014 22:12

Tiden springer iväg och alldeles för fint väder, för att hinna sitta här igentligen och uppdatera bloggen. Men mellan mina jobbpass, blir det många fina sommar stunder ihop med familjen. Alllt från att ligga på stranden och slappa, till att göra små ...

Av Linda-Marie - 9 juli 2014 22:53

Detta inlägg börja med att skriva om Alvas första födelsedag. Stumpan har hunnit fylla ett år nu. Det blev tårtkalas hela helgen hon fyllde. Det är många som vill fira henne och vi som inte bor så stort, får man del upp det. Nåt jag inte tror Alva ha...

Av Linda-Marie - 23 juni 2014 21:23

Midsommarhelgen tillbringades hemma hos far min i Blomstermåla. Vi åkte till Blomstermåla redan på torsdagen när Staffan hade sluta jobbet, kort dag för han. Lillasyrran Louies med sina två döttra  var redan där och lilla hunden Selma.  Midsommaraf...

Presentation


Tankar om livet här och nu...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Mitt liv

   

 

     


  

 


Ovido - Quiz & Flashcards