Alla inlägg under juli 2010

Av Linda-Marie - 27 juli 2010 18:09

Nu är biljetterna beställad och betalde till Köpenhamn första helgen ihop med hjärtat.


Längtar  



Av Linda-Marie - 27 juli 2010 17:34

Idag blev det ett besök till Ikea me madde min vän. Mycket trevligt.

Köpte ett nytt överkast å kuddar, Badrums matta men den fick bara ligga på golvet knappt 5min tills katt (fan) hade varit och kissat ner den me...


Blev en sväng ner till Stan med Staffan innan han skulle åka till jobbet igen och ta en glass och kolla på alla stora båtar som ligger vid hamnen... oj oj...

Kanon väder har vi haft idag:) nice...


Puss och kram vi syns på stan  

Av Linda-Marie - 25 juli 2010 18:32

Trött och sliten längtar tills imån eftermiddag när jag får åka hem från jobbet å vet att jag är ledig enda fram till onsdag klockan fyra:) härligt.

Synd att bara Staffan ska jobba natt dessa nätter när jag väl jag är ledig.

På nåt lustig vis har man vant sig nu att man få vara hemma själv när man är ledig, efter som vi (Staffan Å Jag) går om varandra i jobb schemat:(


Längtar mest just nu till första helgen i september då vi ska åka till Köpenhamn och en lungn skön helg bara jag och Staffan. Inga måsten bara vila och äta gott ihop:)

Längtar.......


Nähä ett glas vin till å ta kväll.. länga sig tidigt, jobba imån på dagen....

Trivs väldigt bra på det nya jobbet (vasallparken) synd att det inte finns någon tjänst att söka där..

Jag hade sökt...

Trött att vara timviakrier nu. Fyra år räcker gått och väl.

Finns väl både gott och ont med det.

Jobbigaste är att inte vet hur mycket jobb man kan får varje månad. Om vissa månad huvudyagen blir nåt alls.

Det som är bra med det är att man kan styra lite som man vill med sin tid.



Men jag vill ha ett fast jobb nu, ett schema och en fast normal inkomst:)

Ja Tack:)


Puss och kram vi syns på stan  

Av Linda-Marie - 23 juli 2010 20:50

Skön musik att lyssna på varma sommardag när man vill ta det lungt:)

love it  





Puss och kram vi syns på stan  

Av Linda-Marie - 23 juli 2010 20:40

  hämtade ut ett paket på posten idag med detta bland annat som innehåll:)

  Beställde lite nya fina klänninga att ha nu i sommar värmen och ett par sandaler som faktis var riktigt snygg och sköna:) bra...


Varit på Kalmar marknad idag i regnet, ingen höjdare kunde vara bättre vädret. Men man kan inte få allt.. Jag fick en bra ledig dag ihop med mitt hjärtat.

Gick och åt gott på Zorbas me:)

Mums!!!!!

Blev inga köp, eller staffan köpe sig en ny plånbok det behövdes. Annars tycker jag att det är samma skit i varje stånd man går förbi, tråkigt nog....


Imån gäller det jobb igen hela helgen lång. Längtar till nästa helg när jag och Staffan är ledig ihop tillsamman en hel helg... Det var länge sen:( men då är det våran helg med sovmorgonar och äta frulle ihop och bara ta dagarna som dom kommer.


Puss och kram vi syns på stan  

Av Linda-Marie - 21 juli 2010 21:21

Var på arbetsinterjuv i går vekar som det gick bra, eftersom jag kom vidare till den andra interjvuen nästa veckan. :) jobbet ska bli mitt.

Trött på att vara timvikarier NU! vill ha en fast tjänst, ett schema och semster nästa år.



Håller tumman!  

Av Linda-Marie - 12 juli 2010 20:35

Haft skön ledighet nu, fast det bara var en dag.. Men en dag är alltid något.

Igår åkte vi över till Öland och åt gott och drack gott med Staffan föräldra, mycket trevligt.

Sov över där... Dagen blev att sola och bada... Men nu här på kvällskanten så känns det som man låg lite för länge... det svider och bränder i ansiktet nu aj ajajaj...

Men ska man vara fin får man lida pin...


Hemma igen nu i Kalmar. Jobba dag imån igen. Sen kör vi fram till fredag och sen ledig ihelgen.

Men jag tror inte jag ska sola nåt mer denna veckan.. nu får huden vila lite.


Jag glömde kameran när vi åkte över till öland, ett lite misstag... Inga fina bilder på den trevliga 24h på Öland....  



Av Linda-Marie - 7 juli 2010 22:52

Sitter man här själv med en stor kopp te. Jobbat kväll och imån är man ledig ska bli skönt, den enda lediga dagen denna veckan.

Jag hade velat vara ledig till helgen, för då kommer farmor ner till pappa och hälsa på.. hade så gärna velat vara där då och träffa farmor.. men men ska försöka ta mej dit en snabbis på lördag när jag jobbar deladtur.


Det är tjockt och rörigt på i huvudet, vara mycket nu. Mindre roliga saker.

Hade kanske behövt skriva av mej ordentligt om allt.

Men tänker inte gö de. Tycker inte det rör alla som läser.

Vissa saker vill man har för sig själv fast dom är tunga att ha i huvudet.

Jag önskade jag hade en varm stor famn att luta mej mot nu.

Men det har man inte, lr?


Man måste ha dåliga stunder med, för kunna uppskatta dom riktig bra stunderna här i livet.

Så man förstår hur mycket visa saker betyder för en, så man inte ta dom för givet.

Det är det värsta jag tycker, när folk ta saker för givet.

Och bara maler på hela tiden, och tror att man både kan äta och ha kvar kakan samtidigt.


När jag vaknade idag, vaknade jag så rädd och besviken.

Tänk om man kunde får visa saker ogjorda.

Jag ångra att jag tog det beslut som jag tog för ett tag sen.

Det var fel, jag som trodde det skulle bli så bra. Men icke.

Nu vet jag att jag tog för snabba beslut då.....

Presentation


Tankar om livet här och nu...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Mitt liv

   

 

     


  

 


Ovido - Quiz & Flashcards