Alla inlägg under juni 2012

Av Linda-Marie - 17 juni 2012 21:43

                    

                                              


Haft en super trevlig helg i Blomstermåla allt vad det innerbär.

Så skönt att ha en ledig helg och bara vara... Varit hela helgen i Blomstermåla, åkte upp i fredags kväll efter att jag slutat jobba.

Grilla stod det på meny när vi kom dit, eller grilla ha vi gjort hela helgen. Ätit och drukit gott hela helgen.

Tur med vädret har vi åxå haft, regnat på nätterna och fint väder på dagarna.

Huset fullt av folk, alla var stort sätt hemma denna helgen, Lolla och Kelly var ner och hälsade på från Karlstad, och Christian hade Elvira denna helgen. Jenny och Micke med familj kom åxå förbi en stund på lördags kvällen, bebis mys blev det då med lilla Juni.

Pappa och Staffan har grejat lite med veden, och vi andra lekt och busat.


Detta var den enda helgen som jag var helt ledig denna sommar, jobba nåt pass varje helg nu...

Men nästa år då ska jag åxå ha semester.



Nähä skönt trött nu efter denna helgen, blir att läsa några kapitel från min bok och sen blunda, en jobba dag imån igen!


Puss och kram vi syns på stan  

Av Linda-Marie - 11 juni 2012 20:35

Måndag kväll. Överlevde helgen, det kändes segt i början (fredags), med att ha en jobb helg, men det gick det med. Haft en jobbigt huvudvärk som har hängt över mej hela helgen, och tagit alla mina krafter.

Men det har inte stoppat mej helt för att hitta på saker dom lediga timmarna i helgen. I lördags åkte vi över en sväng till Öland och kolla in utbudet på Rälla Outlet, jag hittade mej en fin "Pippi" tröja, vit med röda och blå ränder och en fin jacka stark rosa, Staffan fyndade lite nya t-shirt  

Väl hemma sen blev det lite grillning, man måste ju grilla och använda grilla så mycket som möjligt när man har köpt en sån stor fin grill och när solen är framme, kan ju inte bara stå och se fin ut  

Efter söndagens pass på jobbet var jag helt slut och huvudvärk var som värst, gjorde så ont att jag knapp kunde hålla ögonen öppna. Men inget kan stoppa mej att spela säsongs avslutning av binglotto, fast vann fasen inte det skit denna gången heller..

Fast man måste ju vara med och spela om man ska ha en chans att vinna, jag hoppas jag har bättre tur till hösten igen   jag ger mej inte, ska vinna en fin bil eller resa går lika bra  

Även idag har varit en jobb dag (måndag), men imån är jag ledig och då ska jag ha en lååååååååååååång sovmorgon, stänga av ljudet på telefon, så ingen kan störa mej i min skönhetssömn   


Nähä hopp in i duschen och sen sen stor kopp te, innan det är dags att sova kudden.


Puss och kram vi syns på stan  


Av Linda-Marie - 7 juni 2012 12:18

På våran lilla planten i Kalmar, hinner man inte med mycket nu. Känns det som, den bara går men inget hinns med. Bara en massa jobb hela tiden. Behöver semester känner jag.. Trött och orklös för jämna nu mera. Kännt mej hänge till och från sen jag hade den kraftiga förkyldningen början av maj.


Men helgen som var jag iallafall ledig, då hann vi med både att få iordning på klinkers i entren/hallen, och vara en hos syrran i Mönsterås och mysa med deras lilla söta bebis flicka.


                                     


Så här fint blev resultat i hallen, vi är nöjda, det blir ljust och fint mot den mörka tapet vi har valt i hallen.


                                  

                                    


Staffan och Christer hann med att få upp foder runt två av dörran i hallen med, kommer allt bli så fint när det är klart...


Nu börjar denna veckan åxå lida mot sitt slut, och jobbet helgen kallar. Men idag är jag ledig och då står det städning på mitt schema. Så det är bara att sätta igång..



Puss och kram vi syns på stan  

Presentation


Tankar om livet här och nu...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Mitt liv

   

 

     


  

 


Ovido - Quiz & Flashcards