Alla inlägg under januari 2010

Av Linda-Marie - 28 januari 2010 20:42

Nu är det början på den stora renoveringen... varit på Ikea idag och köpt lite saker till hemmer som ska upp sen.. Hjärtat varit och hämtat hem dom fina tapeterna vi ska ha, och köp alla tillbehören som färg, m.m

städa ut och rensa bort saker från stora rummet, så det blir tomt här imån när vi åker till pappa... På lördag kör vi igång på riktig:) ska bli så jäkla roligt rent ut sagt...


Se fram imot att se det fina resultatet sen.... spännande...


Av Linda-Marie - 21 januari 2010 02:38



När tankar och känslor ska bli ord. Blir det problem att uttrycka sig tillräcklig för att du ska förstå mej.

Jag saknar ord, jag kan inte hitta flera ord att uttrycka mej rätt för att du ska förstå.

Min krafter börjar ta slut, för att få dej att förstå mej.

Att få dej att finnas där för mej när jag behöver dej som mest.


Du behöver inte säga nåt,behöver bara du finns där och håller om mej.



Jag vill inte att du ska säga förlåt.

Jag vill att du ska förstå mej.



Av Linda-Marie - 17 januari 2010 23:48

Nu har vi kommit så långt i våran renoverings plan, att vi har bestämt oss för vilka tapeter vi ska ha i det stora rummet...

Vi ska ha svart  mönstrad fond vägg, Eco line 5018 heter modellen, runt om kring blir det ljust grått :)

Längtar tills det är dags att börjar riva ner dom gamla tapeterna...

Bara två veckor kvar nu!  


Kommer att bli så fint i vårat hems sen.. det skönaste blir sen att få hit den stora sängen, det längtar både jag och staffan väldigt mycket efter...   Den lilla plutt sängen som vi har nu börjar bli riktigt seg att sova i just nu, bläää tycker vi inte om  


Nähä imån blir det att packa ryggsäcken för att bo hos pappa i bmåla en veckan.... Hela veckan fullt med jobb, tycker linda om  


Godnatt gott folk!


Av Linda-Marie - 16 januari 2010 00:12

Tacksam är rätt ordet just nu, på vad jag känner.

Jag är tacksam för det liv jag har, det liv jag har fått.

Jag är tacksam för dom som vill vara här och dela denna stunden med mej.


När jag tänker tillbaka på allt, är varje andetag. Varje kraft tag jag har tagit längs vägen värd sin stund.

Varje människa som har gjort mej sällskap länges vägen har gjort sitt för mej. Tack!


Det är svårt för mej att visa vad jag igentligen känner och tänker över allt som har varit.

Men även jag blir vuxen och mogen med åren, kan se och ta tag i det som va fel då och gör det som är rätt idag.

Detta liv jag lever nu, är det jag vill leva.. Lungt och skönt!

NU

Av Linda-Marie - 15 januari 2010 01:24

Ännu engång sitter man här vaken på natten och kan inte sova ZzzZZzzz..

Kropp och huvud är så trött att jag skulle kunna sova.

Men tankarna och den där känslan i kroppen som håller mej vaken.

Det kryper under huden på mej.

Frågan är bara hur jag ska få det att sluta...


Varför har jag huvudtaget den där känslan å dessa tankar.



Jag fick en fråga, som jag gav ett svar på som lärt bra.

Jag skulle ha svara annolunda...



Konsten att vara närvaro i nuet.

Är som sagt en konst för många.. man tänker gärna när jag bli klar med detta ska jag. lr i framtiden hoppas jag att jag lever så å så..

Men nu da???? hallå..

Varför inte leva här och nu, ta vara på det man har...

Ta vara på det man/ och dom man har i sitt liv..

Finns många sätt att leva på.


Mitt sätt är att leva här och NU, njuta av det jag har NU.

Av Linda-Marie - 14 januari 2010 14:38

  Vill ha en sån här... trött på den jag har nu, stor och klumpig... Denna är ju rosa och fin ju:)

Mitt nästa köp av en dator, får det bli en sån här!

Av Linda-Marie - 12 januari 2010 12:58



En riktigt fin låt...

Presentation


Tankar om livet här och nu...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11 12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Mitt liv

   

 

     


  

 


Ovido - Quiz & Flashcards