Alla inlägg under augusti 2010

Av Linda-Marie - 29 augusti 2010 20:44

Hejsan allihop!


Haft en riktig latmask helg med världens bästa Staffan.

Nåt vi båda har tyckt om.

Sovit länge på morgonen, ätit gott och bara inte gjort nåt speciellt där i mellan.

Passa riktigt bra denna helgen.

För i mån kommer verkligen tillbaka till Staffan och skolan kör igång igen.

Så detta har bara varit våran helg.


Idag är det bara 2 Veckor kvar tills min stackars fot släppts ut i friheten igen.

Oj vad jag längtar otåligt mycket.

Ska bli så jäkla skönt.

Inte haft ont alls denna veckan, till och med kunna stödja på foten utan att det gör ont. Vika för fullt på den.

Livrädd att den ska bli stel och att musklena ska försvinna helt.. Inte roligt.

Vikar för livet.

Jag har inte tid att sitta hemma.

Har ju ett jobb att gå till nu ju... Jobba jobba...


Nähä nu blir det mer slappa med min Staffan.. Ett glas rött och en film:)


puss och kram vi syns på stan  


Av Linda-Marie - 23 augusti 2010 18:19

Av Linda-Marie - 23 augusti 2010 18:16

Livets goda sida är här, och det känns verkligen som en dröm.

Måste nypa mej i armen.

Jag har allt jag önskar mej i livet nu, Jag är nöjd:)

Jag är nöjd med allt.

Jag vann och jag fick livet  


Njuter av varje stund.



puss och kram vi syns på stan  

Av Linda-Marie - 19 augusti 2010 18:02

Varit på  tre dagars utbildning i problemskapande beteenden. Mycket intressant och lärorikt.

Tre fantasiska dagar. 

Hur man löser problem bland folk som har en nersatt funktion syndrom, som autism, Adhd, aspbergers syndrom.

Mycket lärorikt som sagt nu när man ska börja det nya jobbet det. 

brukaren har som har autism syndrom.

Tre roliga dagar.

Fick vårat schema med igår om hur man ska jobba. Mycket nöjd, kan inte klaga det minsta.

Kommer att bli kanon!


Nu blir det en lungn ensam kväll, eftersom Staffan jobbar natt.

Imån bli det att åka till pappa, tänkt vara där hela helgen.



puss och kram vi syns på stan  

Av Linda-Marie - 17 augusti 2010 17:07

Jag har nu tröttnat på att känna mej beroende av andras hjälp.

Att hela tiden be om hjälp på grund av att man inte kan göra nåt själv.


Att inte kunna gör nåt själv eller vad jag vill pga att det bli för jobbigt.


När jag bröt benet tänkte jag nu jäkla ska jag utnyttja Staffans hjälp till max, tanken slocknade rätt snabb.

Känslan av att beroende av någon annan, är en känsla jag inte gillar.

Jag vill vara fri, vill klara allt själv. Jag kan och vill.

Men just nu begränsas dom möjligheterna, och det är nåt ogillar väldigt mycket.


Jag vill bara att detta ska vara över nu, att allt ska bli som vanligt.

Att jag kan göra vad jag vill, precis när jag vill. Utan att behöva be om hjälp för minsta lilla.


längtar!



puss och kram vi syns på stan  

Av Linda-Marie - 16 augusti 2010 17:55



Hahaha... Svårt att låta bli att skratta till detta  

Av Linda-Marie - 15 augusti 2010 20:14

Haft en mycket trevlig helg på Öland.

Igår på förmiddagen åkte jag och Staffan över till Öland för att träffa han släkt från hans pappas sida.

Mycket trevligt att träffa dom allihop. Ätit gott å så. Fin väder. 

Vi sov över i stunga med, så idag blev det att ut och åka lite med Staffans föräldrar på Öland. Avslutade med att äta lite gott på Pappa Blå i Borgholm. 

Sen blev det lite kaffe hemma på gården, Och släppa ut Felix på gården för första gången.

Och det gick ju lysande, det tyckte han om.. Blev hemma på tomten väldigt fort.

Han kommer få det väldigt bra där på Öland:) mycket nya platser att upptäcka.

Kan verkligen inte klaga på denna helgen, inte ofta man har så trevligt och bra som vi har haft det ihelgen. Det är så skönt att åka till Öland.

Så avslappnat och hemtrevligt:)


Nu är man hemma igen. Borta bra men hemma bäst!

Blir en lungn kväll framför tven.


Puss och kram vi syns på stan  

Av Linda-Marie - 13 augusti 2010 17:30

            


Fredag den 13:e, en oturs dag sägs det. Jag vet inte om jag tror på sånt.

Jag har aldrig haft någon otur denna dagen..


Idag har jag in skaffat mig en ny mobil:) fick tillbaka pengar från försäkringen. Så då köper jag mej en ny mobil, den på bilden. Och resten av pengarna åker in på sparkonto till något bra tillfälle.


Fredags mys idag:) guttans... Ska bara ta det lungt å kolla på filma.


Jag såg bröllopsfotografen igår när jag vara själv hemma, den va okej.. Kort och gott. 


Imån blir det en tripp till öland på släktkalas oss Staffans släkt.

Ska bli trevligt att träffa dom alltihop:) 

Blir att sova över där sen till söndag:) gäller ju passa på så länge det är varmt i stugan..

Ser fram morgon dagen.



Puss och kram vi syns på stan  

Presentation


Tankar om livet här och nu...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Mitt liv

   

 

     


  

 


Ovido - Quiz & Flashcards