Alla inlägg under november 2010

Av Linda-Marie - 30 november 2010 21:54

  

Haft en bra dag tur på jobbet. Varit en härlig solig dag. Nåt jag gillar.

Efter jobbet var jag och Staffan en sväng på Ikea för att köpa lite doft ljus, men hittade även ett par röda gardiner att ha som julgardiner i köket. Fick ett par jätte fina panel längde av Staffan mamma som var julgardiner, å tanken var att dom skulle hänga i köket. Men dom va för breda och täckte hela fönstret, tyvärr  


Har pyssla lite idag med att göra lite julkort, kortet hör över visar hur stökigt det blir när jag klipper och klistra. Hahaha..


  

Och här är resultatet för idag! 


Blir en lungt resten av kvällen, i mån är jag ledig. Och jag ska inte göra ett skit på min lediga dag. Bara sova och slappa.  


  

Nu blir det att dricka en kopp glögg och bara nys. Denna Herrljuga glögg med smaken av äppel och kanel god:)



Puss och kram vi syns på stan  




Av Linda-Marie - 26 november 2010 21:34

  Idag känner jag, jul känslor på hög nivå. Längtar till julen. En månad kvar!

  Julsjärnorna i fönsterna har åkt upp nu. Lyser så fint!

  Blivit julhandel idag, nästa alla kulklappar är färdig handlade.. Ett fåtal kvar.

  Känns skönt att ha dom flesta köpta och ångests nivå mindre. En jäkla ångest

  det där med julklapps handel. Varje år samma visa, hmm vad ska man köpa,

  hur mycket får varje klapp kosta?!

  Men mysig är det ju åxå, annars hade man ju inte utsatt sig för det.

  I år ska det pyntas i vårat fina hem. Ska till och med ha en liten liten julgran

  tror jag allt  

  Hämtade åxå ut ett stor paket idag, men lite Scrapbookig saker. Första kortet

  ser ni blogg inlägget för detta. Vad tycks?

  kanske inte det bästa, men det är ju det första kortet jag har gjort. Hoppas

  man lär sig och att dom bli finare med tiden!

 

  Puss och kram vi syns på stan  

Av Linda-Marie - 26 november 2010 18:49

  

Mitt första Scrapbooking kort :) blev kanske inte det bästa, men en början.

Av Linda-Marie - 24 november 2010 13:31

  Och så kom första snö på riktigt :) Wiiiii

  Det är så mycket bättre en, all regn och grått vädre som har varit dom sissta 14 dagarna... Så gutt äntligen ljusna det upp ute.. Hoppas det nu bara ligger kvar och det kommer mer sen i jule veckan så vi får en vit och fin jul  

Av Linda-Marie - 19 november 2010 19:08

Skit det har varit idag, jävla skit vädre... NÄR??? kommer solen tillbaka, lr den kanske inte kommer tillbaka, det känns faktis lite mörkt just nu.

Idag har jag iallafall på min lediga dag, fikat med min goda vän Madde, varit borta vid Modehuset och letat vinterstövlar.. Men hittade inga, svårt att hinna några med så många krav jag har, hur min vinterstövla ska vara. Det börjar ju bli dags att köpa, fryser om fötterna  

Lagat lasage nu på kvällskanten, Mmmm fasen vilken bra kock jag är! blev kalas gott.

Beställt ett stort paket med scarpbooking saker, det blev lite dyrt. Får bli min julklapp till mej själv i år  .


Nähä strax dags att kolla på Idol, lallalalalal  


Har en super bra fredagskväll allihop!


puss och kram vi syns på stan  

Av Linda-Marie - 17 november 2010 13:30

Fy och pust vilken dag det var igår. Gick på ett pass på jobbet i måndags eftermiddagen och skulle jobba vaken natt på jobbet. Tur! eftersom vi skulle åka till Ullared tidigt på morgonen, klockan fem. Men det blev lite sömn i i bilen dit.

Men besöket på Ullared blev ju inte det jag hade laddat och förvänta mej. Skulle köpa jacka till merj och Staffan. Jag hittade en vit lång till mej, men ingen till Staffan. Skulle ha köpt alla julklappar tänkte jag så jag hade det gjort. Inet en denna hittade jag, lr orken fanns inte alla leta bland alla tusen miljoner människor som var där i går. Herre gud! vad kommer allt folk ifrån, har dom inget jobb. Det var tok för mycket folk där igår och där inne. Gick inte att komma fram någonstan. Fick panik och gav upp efter två timmar där inne.

Skulle ha köp lite julpytt med, men som sagt det fick jag inte med mej nåt hem.

Bara två stjärnor på fot att ha i fönstret.

Blev att åka förbi panduro outlet åxå, köpte hem lite så jag kan testa på att Scrapbooking, ser så roligt ut och dessutom behöver jag en hobby den tiden ajg är ledig.

Så jag tänkte testa om det är något för mej:)


Åhh besviken att jag inte fick med mej några julklappar igår hem, typisk måste jag ut bland alla människor här hemma i stan i stället och leta... Grrr!


Nähä strax att göra sig ordning för ett arbetspass igen!


puss och kram vi syns på stan  

Av Linda-Marie - 13 november 2010 16:25

Lite bilder på det nya fina renoverade köket:) mycket nöjd måste jag säga. Ljust och fint.

Finns inga förre bilder tyvärr, kom på sett att vi kanske skulle ha tagit det.

Det som är gjort är tapeterna, målat luckor och byt handtag, byt golv och kylskåp.

    

   Tapeten är ett in puls köp från Rusta i en rea låda. 49kroner rullen, det måste jag säga är ett bra klipp:)

Av Linda-Marie - 8 november 2010 23:08

Nu har vi börjat fixa i ordning vårat lilla kök. Putsat väggan och målat kökskåpen och taket idag.. På onsdag får vi lite hjälp med att få upp tapet och lägga det nya golven:)

Kommer att bli super fint. När det väl är färdigt!


Ett ny favvo program som just nu går på Lördags kvällan på Tv4, är ju "Så Mycket Bättre" kalas bra.


Denna veckan som va två favvo tolkningar av petters låter, var ju den September och Lasse berghagen gjord. Klockrent!







 


Så jäkla bra!



Puss och Kram vi syns på stan  


Presentation


Tankar om livet här och nu...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Mitt liv

   

 

     


  

 


Ovido - Quiz & Flashcards