Alla inlägg under maj 2011

Av Linda-Marie - 26 maj 2011 14:28

Torsdag och min lång ledighet har börjat idag, när jag gick av mitt nattpass från jobbet. Ledig nu enda fram till onsdag, guttans   Hoppas det blir lite bättre vädre nu dessa dagar, så man kan vara ut lite och få lite färg på den blekta nosen.

Jag och Staffan har börjat ett nytt sundare liv, nåt som jag är jäkligt taggad att hålla. Första dagarna var hårda, svettigt och hungrigt. Men nu känner jag inget sug efter nåt sött längre och super taggad att motionerna MASSOR . Men självklart ska vi kunna unna oss vad vi vill på helgenerna. Men man får ju ändå tänka på hur mycket man stoppar i sig. Inte för mycket av det goda.


Började min långledighet med att städa av ordentligt här hemma, litet hem med två hårbollar till katter. Det blir fort igen dammat här hemma. Inte konstigt att man går och nyser hela tiden, när man jämt och ständigt har massa katthår i näsan.. Men nu känns det lite bättre, när jag fort bort det mesta. Svårt att få bort allt.


Jaha, nu blir det bara att vänta in Staffan och sen motionera spåret. men för sen saftigt gott, måltidsersättning... MUMS!!!  


Puss och kram vi syns på stan  

Av Linda-Marie - 23 maj 2011 12:43

  Trotts att det har varit en jobba helg för min del så tycker jag nog att vi har hunnit med mycket.

Började helgen med att jobba ett vaken natt pass mellan fredag och lördag, Staffan åkte då till pappa för att slippa sitta själv. Lördagens sen när jag hade fått sova några timmar och Staffan kommit hem. Åkte vi ut och åkte lite i det fina vädret på öland. Det blev en heldag. Passa även då på att åka in till Staffans föräldra och hälsa på lite.

Lördagskväll hemma sen blev lungn, film och chips. Laddade ner film "Dear John", Var helt okej att se, men jag förväntade mej nog mer av den.

Sovmorgon och frallfrukost på söndagen, Det är livet det ibland. Inte så ofta jag och Staffan få ha sovmorgon ihop tillsamnas, så det gäller att göra dom få sovmorgon man ha till nåt lite extra. Sen blev det att gå på ett nattpass igen mellan söndag och måndag natt, och nu sitter jag här efter några timmas sömn.

Hoppas på en stillsam och lungn måndag. Ska åka ut till värsnäs när Staffan kommit hem, och gå spåret lite tänkte vi. 




Puss och kram vi sysn på stan   

Av Linda-Marie - 18 maj 2011 15:36

Vaknade tidigit idag och var ovanligt pigg, första natten på vääääääligt lääääänge sen som jag har sovit en hel natt.. MYCKET SKÖNT! Började dagen då med att passa på att ta en promenad, nu när jag var pigg och lusten fanns. Hann med mycket här hemma ida på förmiddagen.

Men är inte van att vara så här pigg, så svårt att vet vad man ska göra av all energi.

Blev så fruktansvärt sugen på blåbärspaj idag, och bakade till en också. Men det blev en blåbär/hallon paj istället, ska jag har sen till kvällen när det är dags att bänka sig framför tven... mums!


    "visst ser den god?"


Puss och kram vi syns på stan  

Av Linda-Marie - 16 maj 2011 11:02

Idag Är det ingen vanlig dag, för idag är det min födelsedag!

Hurra hurra för mej  .

Av Linda-Marie - 11 maj 2011 18:11

Idag när jag kom hem efter bra på jobbet, hade Staffan köpt en födelsedag present. Som alla vet fyller jag inte förre på måndag, men kunde inte hålla mej, utan öpnnade presenten redan idag. Åhhhh glad blev jag med, Hade tänkt köp en när jag var i köpenhamn, men blev inte så. Nu fick jag istället en av Staffan.

En Fisheye's kamra... Wiiiii......


  Som tar roliga bilder, som den här nerdan för t.ex



 

Av Linda-Marie - 10 maj 2011 13:25

Vaknade pigg och glad idag. Men vände fort efter ett tandläkare besök. Jag har varit dålig på att gå dit dom sisst åren, nåt jag har behövt. Jag är inte den som har lyckan på min sida och ha fina tänder. Av en tid sjukdom "för många år sen nu", av ätstötningar" Bulimi" gjorde inte saken bättre. Men nu efter många år kommer den hårda domen och det är dags att ta reda på det, tänderna. Kosta inte lite heller.  

Hade igentligen tänkt börja spara lite och ta ett körkort till hösten, men nu blir det att spara och fixa iordning tänderna. Känns som det är viktigare att få det fixat en ett körkort just nu. 

En dag som den kommer tankar om det som ligger bakåt i tiden. Det man har lämnat och begravit, trodde man. Se saker och ting springer i kapp en ibland.


Det är iallafall slut med att dricka läsk och äta smågodis... Inte bra allas! Ska jag kunna ha min egna tänder, några av dom kvar tills jag bli gamla så får jag ändra vissa varnor.


jaja, ska inte deppa för mycket nu. Får försöka se det får någon ljus sida också. Vad det nu är?!


Puss och kram vi sysn på stan  

Av Linda-Marie - 7 maj 2011 17:33

  Lördags skålen med godis är på fylld. Bara en bra film som ska laddas ner, så är löradagskvällen rädda. Bara vara hemma och ta det lungt.

Varit en lungn vecka, varit lite lång ledig.  Bara tagit det lungt. Jätte lungt!



  Igår var jag och Staffan och såg Thor i 3D, nja att titta i 3D var inget jag blev impand av direkt. Ser nog film på vanligt viss, om jag ska välja. Men film i säg var helt okej, är ju inget stor fans av såna här filmen, men helt klart värt att se ändå!


Nähä puss och kram vi syns på stan  

Av Linda-Marie - 3 maj 2011 10:59

                             



Super nöjd med min nya HTC Desire, men det är mycket att lära sig innan man kan helt och hållet.

Valborgshelgen blev en lungn helg hemma hos pappa, med mycket grillning. VI städad lite på tomten och planterade blommor så fint.


Puss och kram vi syns på stan  


Presentation


Tankar om livet här och nu...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Mitt liv

   

 

     


  

 


Ovido - Quiz & Flashcards